Bu meyveyi fazla tüketmek , kanı kalınlaştırır

Beslenme uzmanı Joffre, kahvaltıda muz yemenin kötü bir fikir olduğunu çünkü kanın viskozitesini artırabileceğini söylüyor.

Muzun yaşlıların beslenmesinde sınırlandırılmasını daha iyi hale getiren bir özelliği var. Bu meyveyi sevenler kanın viskozitesini arttırmış olabilir” diye rapor ediyor uzman. Dr. Joffre, aç karnına muz yediğinizde insan vücudunun hemen kan şekeri seviyesini yükselten çok yüksek miktarda karbonhidrat aldığını belirtiyor. Bu, zirveye ulaşan şeker seviyesinin hızla düşmeye başlaması nedeniyle yerini hızla yorgunluk ve açlık hissine bırakan bir enerji dalgalanmasına katkıda bulunur. Beslenme uzmanına göre kan şekerindeki bu tür dalgalanmaları önlemek için muz, sağlıklı yağ kaynaklarıyla birlikte tüketilmelidir.

Uzman, bir diğer dezavantajının da su eksikliği olduğunu ekliyor. Vücudun yeterli sıvı alması gerektiğini vurguladı – bu faktör aynı zamanda kanın viskozitesini de etkiler. Doktor, “Sabahları tüketilen ılık su, kanın sulanmasına ve kandaki toksin konsantrasyonunun azalmasına yardımcı olur” diyor.

Bir orta boy muz 27 gr karbonhidrat içerdiğinden düşük karbonhidrat diyeti uygulayanlara tavsiye edilmez. Muz içerdiği lif sayesinde bağırsakların çalışmasını düzenler. Ancak yüksek oranda çözünebilir lif ve doğal şeker alkolleri nedeniyle muz, bazı insanlarda gaz ve şişkinliğe neden olabilir. Her gün ve birden fazla muz yerseniz, “aşırı dozda” potasyum alabilirsiniz. Potasyum düzeyi yüksek olan veya böbrek rahatsızlığı çeken kişilerin muz tüketirken özellikle dikkatli olması gerekir. Bazen her iki sağlık sorunu da bir arada bulunabilir. Bu nedenle refahı iyileştirmek ve hastalığın ilerlemesini önlemek için potasyum açısından zengin gıdaların (muz, portakal, karpuz) sınırlandırılması gerekir.

Önemli: Bilgiler yalnızca referans amaçlı verilmiştir. Kontrendikasyonlar ve yan etkiler konusunda bir uzmana danışın ve hiçbir durumda kendi kendine ilaç almayın. Hastalığın ilk belirtilerinde bir doktora danışın.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*